Kajak Yoga

21. februar 2019 10:02 , af Jørgen Damgaard

Kajakyoga i Nappedam
Kajakklub 
den 18. marts 2019 kl 18.30. BEMÆRK - DER ER IKKE FLERE LEDIGE PLADSER!   HVIS DU ER TILMELDT OG BLIVER FORHINDRET I AT DELTAGE - GIV ENDELIG BESKED SÅ ANDRE KAN FÅ GLÆDE AF DENNE AFTEN!

med Heidi Nissen fra Kayakyoga.dk
 Yoga er en aktivitet, der passer rigtig godt sammen med kajakroning. Der er rigtig mange fordele, der kommer fra yogaen, som forbedrer ens kajakroning.

Fordele ved yoga er bl.a.
God til opvarmning inden rul, leg og kajakroning, så du undgår skader.
God til udstræk bagefter- Du kommer måske til at sidde og spænde op eller din teknik driller, især hvis man bliver træt eller er ny.
Styrkeøvelser - så du har de nødvendige hestekræfter til få kajakken fremad.
Større smidighed - så teknikken bliver bedre-du kan vende dig og tale med dem bag dig- du kan nå ting på fordækket- hvis du er eller skal i gang med at lære at rulle(grønlændervending), er fleksibilitet en stor fordel.
Selvtillid og kropsbevidsthed - Videnskaben har fundet ud af, der er nogle yogaøvelser, der giver større selvtillid- det er ret smart, hvis man nu skal til noget, man synes, der er svært i kajakken eller skal ud i større bølger end man plejer at være tryg ved. Kropsbevidsthed gør det meget nemmere at lære alt i kajakken. Da man tit skal gøre et med pagajen, noget andet med kroppen og noget helt tredje med kajakken.

Program for aftenen.
Denne aften er både for dig, der aldrig har prøvet yoga før og dig, der er øvet i yoga. Alle øvelser kan tilpasses den enkelte.
Øvelserne er baseret på, hvad der tilgodeser kajakroere bedst, og jeg vil undervejs relatere mange af øvelserne til, hvad de gør godt for til kajakroningen.
Du kommer igennem et godt opvarmningsprogram, et godt program til udstrækning- De bedste styrkeøvelser for kajakroning, og selvfølgelig også de øvelser, der giver en god selvtillid og kropsbevidsthed :-) for dem, der ønsker det- kan de bedste øvelser til at lære rul også komme med- Vi afslutter med en afspændning og en lille mentaltræning.

Der er egen-medbragte snacks efter yogaen. 

Medbring gerne egen yoga/træningsmåtte og et tæppe, hvis du har. Jeg glæder mig til at se dig til en god aften med kajak-yoga :-)
med venlig hilsen Heidi Nissen